Partynski agencja SEM Jak ulepszyć swoją strategię marketingową – optymalizacja sklepu internetowego i remarketing

Jak ulepszyć swoją strategię marketingową – optymalizacja sklepu internetowego i remarketing

Z racji tego, że w dzisiejszych czasach istnieje ogromna konkurencja na rynku online, należy ciągle udoskonalać swoje strategie marketingowe. Pomocnymi w tym kontekście działaniami zarówno z zakresu SEO, jak i SEM są optymalizacja sklepu internetowego i remarketing. Należy sprawdzać na bieżąco, czy witryna e-commerce jest zgodna ze zmieniającymi się ciągle wymaganiami algorytmów Google, a także zadbać o klientów, którzy już kiedyś dokonali działania w naszym sklepie online.

Obszary e-commerce

Prowadząc sklep internetowy w Krakowie, a także w innych miastach, masz z wiele sposobów docierania do klientów oraz dystrybucji treści. Najpopularniejsze metody, które przynoszą rzeczywiste efekty to:

 

  • marketing treści (content marketing),
  • e-mail marketing,
  • media społecznościowe,
  • reklamy PPC.

 

Ale zanim zaczniesz myśleć o strategii, warto zadbać o fundamenty. 

Optymalizacja sklepu – o czym pamiętać?

Platforma 

Jeśli dopiero planujesz założenie sklepu internetowego, najważniejszym i pierwszym wyborem, przed jakim staniesz, jest wybór platformy sprzedażowej. To za jej pośrednictwem będziesz zarządzać sprzedażą, produktami, nawiązywać kontakt z klientem. Najpopularniejsze z tego typu platform to:

 

  1. WordPress,
  2. WooCommerce,
  3. Shoper,
  4. Magento,
  5. Shoplo.

Klient

Kolejnym etapem jest sprecyzowanie grupy potencjalnych klientów. Pozwoli to na ustalenie charakteru optymalizacji pozostałych elementów, czyli słów kluczowych, języka, treści. Myśl jak klient, aby wiedzieć, czego potrzebuje i jakie są jego intencje.

Karta produktowa i treść

To miejsce, w którym dzieje się magia. Dodanie produktu to za mało, musisz go uzupełnić o dodatkowe informacje, takie jak: nazwa, dostępne modele, warianty, cena, parametry, zdjęcia, metody płatności oraz dostawy, dane kontaktowe oraz najważniejsze – zdjęcia i opis. Tutaj posługujesz się językiem korzyści, aby przekonać potencjalnego użytkownika, by stał się realnym klientem.

Urządzenia mobilne

Pamiętaj również, aby dostosować swoją stronę do urządzeń mobilnych. Całość powinna być responsywna. Dlaczego? Ponieważ ponad 5 miliardów odbiorców korzysta właśnie z możliwości małych ekranów. Smartfony są nieodłącznym elementem naszego funkcjonowania. 

Social media

Dobrze zoptymalizowana strona to jedno, ale konieczne jest zaznaczenie jej miejsca w sieci. Pomocą w tym zakresie okażą się media społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram, Twitter oraz TikTok. Są one dodatkowym elementem linkowania, a ponadto można zsynchronizować z nimi swoją platformę i sprzedawać produkty na koncie społecznościowym.

Zadbaj o wszystkie obszary e-commerce

Wszystkie wymienione elementy składające się na optymalizację należy włączyć do swojej strategii. Jednak poza działaniami na stronie warto wykorzystać remarketing i zwrócić się bezpośrednio do klienta.

 

Optymalizacja i remarketing – te dwa związane z różnymi obszarami działań marketingowych elementy dopełniają strategię marketingową i sprawiają, że staje się ona bardziej efektywna.