Partynski agencja SEO Pozycjonowanie Kraków – jak zoptymalizować sklep internetowy?

Pozycjonowanie Kraków – jak zoptymalizować sklep internetowy?

Prowadzenie biznesu w sieci cieszy się coraz większym zainteresowaniem i popularnością. Za sprawą pandemii COVID-19 gospodarka cyfrowa nabrała jeszcze większego rozpędu. Posiadanie strony internetowej pozwala poprawić przychody oraz dotrzeć do większej liczby klientów. Świat online i offline wciąż się przeplatają. Jak wygląda pozycjonowanie Krakow? Duże miasta mają więcej wyzwań, zobacz, na co zwracać szczególną uwagę!

Obszary e-commerce

Prowadząc sklep internetowy w Krakowie, a także w innych miastach, masz wiele sposobów docierania do klientów oraz dystrybucji treści. Najpopularniejsze metody, które przynoszą rzeczywiste efekty to:

 

  • marketing treści (content marketing),
  • e-mail marketing,
  • media społecznościowe,
  • reklamy PPC.

 

Ale zanim zaczniesz myśleć o strategii, warto zadbać o fundamenty. 

Optymalizacja sklepu – o czym pamiętać?

Platforma 

Jeśli dopiero planujesz założenie sklepu internetowego, najważniejszym i pierwszym wyborem, przed jakim staniesz, jest wybór platformy sprzedażowej. To za jej pośrednictwem będziesz zarządzać sprzedażą, produktami, nawiązywać kontakt z klientem. Najpopularniejsze z tego typu platform to:

 

  1. WordPress,
  2. WooCommerce,
  3. Shoper,
  4. Magento,
  5. Shoplo.

Klient

Kolejnym etapem jest sprecyzowanie grupy potencjalnych klientów. Pozwoli to na ustalenie charakteru optymalizacji pozostałych elementów, czyli słów kluczowych, języka, treści. Myśl jak klient, aby wiedzieć, czego potrzebuje i jakie są jego intencje.

Karta produktowa i treść

To miejsce, w którym dzieje się magia. Dodanie produktu to za mało, musisz go uzupełnić o dodatkowe informacje, takie jak: nazwa, dostępne modele, warianty, cena, parametry, zdjęcia, metody płatności oraz dostawy, dane kontaktowe oraz najważniejsze – zdjęcia i opis. Tutaj posługujesz się językiem korzyści, aby przekonać potencjalnego użytkownika, by stał się realnym klientem.

Urządzenia mobilne

Pamiętaj również, aby dostosować swoją stronę do urządzeń mobilnych. Całość powinna być responsywna. Dlaczego? Ponieważ ponad 5 miliardów odbiorców korzysta właśnie z możliwości małych ekranów. Smartfony są nieodłącznym elementem naszego funkcjonowania. 

Social media

Dobrze zoptymalizowana strona to jedno, ale konieczne jest zaznaczenie jej miejsca w sieci. Pomocą w tym zakresie okażą się media społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram, Twitter oraz TikTok. Są one dodatkowym elementem linkowania, a ponadto można zsynchronizować z nimi swoją platformę i sprzedawać produkty na koncie społecznościowym.

Pozycjonowanie Kraków – to łatwiejsze, niż myślisz

Wymienione zostały jednak tylko najważniejsze elementy. Optymalizacja składa się również z technicznego SEO, które musisz wdrożyć do swojej strategii. Mimo wszystko opisane działania są fundamentami początków sprzedaży. Pozycjonowanie Kraków może być łatwiejsze, niż myślisz, wymaga tylko cierpliwości.