Optymalizacja SEO to złożony i długotrwały proces, który wymaga od nas zaangażowania. Niestety wielu właścicieli firm wciąż myśli, że praktyki te są zarezerwowane jedynie dla wielkich korporacji. To duży błąd! Możliwości SEO są niezwykle elastyczne, zwłaszcza pod kątem lokalnych firm usługowych, gastronomicznych, kulturalnych czy rozrywkowych. Dowiedz się więc czym pozycjonowanie lokalne i zacznij zaznaczać swoje miejsce w sieci!
Na czym polega local SEO?
Pozycjonowanie jest procesem składającym się z wielu czynności przeprowadzanych w witrynie internetowej oraz poza nią. Ma to na celu zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania. W tym przypadku sama marka i jej witryna muszą zyskać przewagę nad konkurencją w branży, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów.
Pozycjonowanie lokalne nie różni się niczym od standardowego jeśli chodzi o elementy wymagające optymalizacji, tym co ma znaczenie w ujęciu regionalnym to jak nazwa wskazuje względy geolokalizacji oraz zawężona grupa docelowa odbiorców.
W przeszłości przedsiębiorcy skupiali się głównie na dostosowywaniu się do wymagań algorytmów wyszukiwarki. Teraz równie ważny dla użytkowników jest content. Niestety trudno poprawić widoczności witryny, jeśli nie ma ona żadnej wartości dla internautów. Pamiętaj, że najważniejszym celem Twojej strony powinno być osiągnięcie jak największej liczby konwersji, do czego przyczynia się zadowolenie użytkowników. Każdy potencjalny klient odwiedza witrynę z konkretnym zamiarem. Postaraj się to wykorzystać!
W jaki sposób wyszukiwarka Google skanuje Twoją witrynę?
Wyszukiwarki, aby dostarczyć użytkownikowi jak najlepsze wyniki na konkretne zapytanie, przechodzą przez poniższe etapy:
- skanowanie – tu następuje wstępne przeszukiwanie sieci i znalezienie wszystkich stron internetowych o podobnej tematyce,
- indeksowanie – na tym etapie następuje sprawdzenie zawartości stron, które zostały wykryte podczas skanowania,
- wyświetlanie wyników – na samym końcu algorytm dopasowuje wyniki wyszukiwania do intencji użytkownika.
Wnioski
Praktyki lokalnego SEO opierają się przede wszystkim na odpowiednim doborze słów kluczowych pod kątem intencji wyszukiwania. Szczególnie ważne w tym kontekście są regionalizmy oraz charakterystyka danego miejsca. Nie można jednak zapomnieć o działaniach zewnętrznych, czyli wirtualnej wizytówce Google Moja Firma powiązanej z Mapami Google, stroną firmową oraz synergią z mediami społecznościowymi. Pozycjonowanie lokalne rośnie w siłę, o czym świadczą dane. Czy wiesz, że ponad 50% wyszukiwań z całej sieci wiąże się właśnie z zapytaniami “blisko mnie”? Albo, że 1 na 3 klientów zagląda najpierw na stronę internetową, zanim wyjdzie z domu? Zacznij więc działać od razu!